fredag 4. september 2009

Ukesmeny

Ukesmenyer er et genialt hjelpemiddel for hele familien. Du sparer tid fordi du slipper å dra på butikken to til tre ganger hver dag, og penger fordi man alltid kjøper mer enn man trenger når man er på butikken. De siste ukene har jeg laget en ukesmeny, og jeg må si at det er deilig å slippe å være kreativ hver eneste dag når det gjelder middagslaging! Her er ukesmenyen for neste uke:

Uke 36
Mandag: Torsk i bakepakke
Tirsdag: Wok med svinefilet og sukkererter
Onsdag: Hjemmelaget hamburger
Torsdag: Fiskekaker med salat og aioli
Fredag: Pasta carbonara
Lørdag: Pannekaker
Søndag: Kylling og avokadosalat

Som inspirasjon bruker jeg ofte en svensk side som lager menyer hver uke. http://www.veckomatsedel.se/ Gode oppskrifter som er lette å lage!

2 kommentarer:

  1. Ukesmeny er en fin ting hvis du klarer å holde deg til den....noe jeg ikke klarer. Torsdag kommer, på menyen står det fisk mens jeg har lyst på kylling.... Så må man igjen ta turen til butikken hvor alt for mye kommer oppi kurven :-)
    Lykke til med menyen, nå må jeg sette meg ned å finne ut hva vi skal ha til middag i dag.

    SvarSlett
  2. Så koselig blogg du har. Og nydelig bilde øvers med tittelen.

    Ukesmeny er et utrolig greit redskap. Har selv begynte med det for å slippe å være kreativ hver dag.

    Ønsker deg og dine ei god helg.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin