torsdag 3. september 2009

Lage egen babymat: fruktmos



Mango og banan, aprikos og banan, fersken og banan, pære og mango. Mulighetene er uendelige. Jeg elsker frukt og smoothie, og jeg vil gjerne servere hjemmelaget fruktmos til lilleprinsen. Jeg har forsøkt meg på ulike kombinasjoner de siste ukene og alle har glidd rett ned hos matvraket. Og mor får servert et glis i retur. Her er noen av kombinasjonene jeg har testet ut:

Avokado og banan
1/2 banan
1/2 avokado
mm/mme

Avokado, banan og eple
1/2 banan
1/2 avokado
2 ss raspet eple
mm/mme

Banan, fersken og mango
1/2 banan
1/2mango
1 fersken

Pære og mango
1 pære
1 mango

Banan, fersken
1 banan
2 fersken

Pære og eple
1 pære
2 epler

Frukten kuttes opp og moses med stavmikser. Pære og eple må kokes før det moses med stavmikser. Veldig enkelt, godt og billig. Kan det bli bedre?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog Widget by LinkWithin