tirsdag 10. februar 2009

Test av barnegrøt- velge økologisk?

Hvilken barnegrøt bør man velge? Er økologisk det beste alternativet? Har jeg samvittighet til å kjøpe Nestle? Denne testen bekrefter det andre tester har vist: Økologisk er ikke nødvendigvis best. http://www.klikk.no/foreldre/baby/article416541.eceDa prinsessa var liten prøvde vi alle merkene vi kunne få tak i. Og Prinsessa ga svaret selv: Hun likte absolutt best grøtene fra Småfolk og Nestle. Problemet var bare at jeg har problemer med å gi prinsessa grøt fra Nestle på grunn av etiske hensyn. Nestle er kjent for å pushe morsmelkerstatning i fattige land. De gir liten eller ingen informasjon om at amming gir store fordeler (og dessuten er gratis). Mange spedbarn dør hvert år på grunn av infeksjoner som de har fått på grunn av det infiserte vannet som melkepulveret er blandet med. Jeg håper at det denne gangen er lettere å få tak i alternativ til Nestle. Mer informasjon om Nestles samvittighetsløse markedsføring finner du her:
http://dinmat.aftenposten.no/layout/set/print/Users/Personligheter/Margit-Vea/Barnemat-industrien-tjener-r%C3%A5tt-p%C3%A5-usikre-foreldre


Jeg har enda ikke gitt opp tanken om å lage grøt selv til prinsen. Hvis det er noen som har noen gode oppskrifter: syng ut!

1 kommentar:

  1. Vi har såvidt begynt med grøt, og her går det i den første grød. Det kommer aldri nestle inn i mitt hus! (ved boikott av nestle - husk også alle andre nestleprodukter)

    Jeg syns kanskje noe av det viktigste med barnemat er å passe på at barna ikke får i seg rester av sprøytemidler og andre hormonhermende stoffer, samt at barna får i seg nok næringsstoffer.

    SvarSlett

Blog Widget by LinkWithin